Eindelijk weer een verslag van de Chicas - Reisverslag uit Torrevieja, Spanje van Jannet en Suus Vink en van Beurden - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een verslag van de Chicas - Reisverslag uit Torrevieja, Spanje van Jannet en Suus Vink en van Beurden - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een verslag van de Chicas

Blijf op de hoogte en volg Jannet en Suus

07 November 2012 | Spanje, Torrevieja

Zoooooooo, er is weer een week omgevlogen! Een week geleden zijn we in ons koude kikkerlandje aangekomen. Wat een ontzettend eind rijden met de auto, pffffff, dat zijn we niet gewend hoor! Gelukkig hebben we het op ons gemakje gedaan en hebben we geen enkel probleem gehad onderweg. 2 Hotelovernachtingen gehad, met die haarbal op onze kamer. Brak geslapen. De eerste nacht was het veeeeeel te heet op de kamer en lagen we onder een donzen dekbed, de 2e nacht ( een veel simpel hotel) was het wel veel frisser, maar ook veel gehoriger en heeft onze zoon de hele nacht liggen brommen op alle geluiden die meneer hoorde. Lekker uitgerust waren we dus niet, maar we hoefden ook niet zoveel uren op een dag te rijden, dus dat scheelt! Zondag rond 15.30 uur kwamen we aan in Tilburg (na onze laatste stop lekker in de zon te hebben gezeten). Een warm welkom van de familie die vanalles op de ramen hadden geplakt en jawel, de taarten stonden alweer klaar :) 's Avonds werd Suus nog verrast door een bezoek van vriend Peer, die ook een welkomspakketje bij zich had en dat bestaat niet uit appels en peren :) Heel lief!!! Zondag en maandag bij de zus van Suus geslapen. Maandag druk met het regelen van allerlei zaken, nieuw mobiel nummer, etc, etc...... Dinsdag geprobeerd de auto over te schrijven, maar daarvoor moet je in Nederland geregistreerd zijn en daar gaat dan weer en week overheen en daarna op naar Haarlem, naar de moeder van Jannet, die haar nieuwe huis betrokken heeft. Onderweg even langs.... jawel..... de MAC!!! 2 Milkshakes a.u.b.!!! Jammie!!!
Wat een leuke stad is Haarlem en wat een leuk huis heeft Lia! Gezellig gekletst, goed gedronken en gegeten natuurlijk. Het neefje van Jannet was er ook en in de avond kwam Rich ook nog even aanschuiven. Lekker makkelijk eten besteld en laten bezorgen, nou ja makkelijk........ Eerst met z'n allen gekeken naar Thais eten, Vinkie alles opgeschreven, bellen we Richard en wat denk je ??? "Thais??? Dat heb ik gister al gegeten en ga niet nog een keer Thais eten"(aldus Richard). Dus dan maar pizza! Oke, allemaal even doorgeven wat je wilt en Jannet bellen..... Hangt ze op, zegt ze "dat is ook raar, ik heb helemaal geen adres door hoeven geven". Dus Netje belt meneer Pizza weer, hebben ze geen bezorgdienst!!! Pfffff....... cancelen die handel en weer wat anders zoeken. Uiteindelijk onze bezorgpizzameneer gevonden!!! En lekker dat het was!!!! Oh Richard en wil je ons even de sleutel van ons appartement geven??? (heeft hij in Amersfoort op laten halen). Oh jee, die was meneer vergeten!!! Lag nog in Amsterdam!!! Goed, gezien we wel de Iphone 3 en 4 van hem hebben gehad, konden wij natuurlijk niet mopperen, dus geeft niets Richje, stuur maar gewoon aangetekend op en dat is gelukt! Die nacht heerlijk geslapen op de mooie slaapkamer van Lia.
Dinsdagochtend uitgebreid ontbeten. Lia dacht dat we langer zouden blijven en had heeeeeeeeel veel lekkere dingen in huis gehaald en na het ontbijt weer door naar Zeist.
Gezellig bij An en Cock op visite, waar ook Roos 's avonds kwam gourmetten. Super lekker en super gezellig. Vinkie is nog verwend voor haar verjaardag en Suus kreeg een heerlijke chocoladeletter die de volgende dag niet haalde :) Chico was ook uitgenodigd en heeft erg genoten van het gezelschap van Diesel (grote zwarte labradorsoort). De honden waren helemaal in love met elkaar en hebben zich super vermaakt, een genot om naar te kijken :) Tussen de buien door naar het bos geweest en lekker voor de haard gezeten! Genieten van de seizoenen en de Nederlandse gezelligheid!!!
Donderdag wederom een goed verzorgd ontbijt, nog even met de honden gewandeld en nog even lekker gelunchd in het Jagershuis in Zeist. De hond kon zijn draai niet vinden, maar bleek het dus super koud te hebben op de grond, dus is lekker ingepakt in de jas van Suus en Vinkie. An weer terug met de scooter en wij weer door naar........ Driebergen........
We waren op weg naar de apotheek waar Jannet heeft gewerkt, maar onderweg kwamen we Ingrid op de fiets tegen. Wij erachter rijden en toeteren (ja het risico op een bekeuring hebben we genomen), maar Ingrid was niet van de wijs te brengen en fietste gewoon door. Na het blijvend achter haar an rijden en toeteren, stapte ze geirriteerd van haar fiets en stond schouder ophalend voor ons. Ze had nog steeds niets in de gaten. Na enkele seconden van geergerde blik, zag ze een glimp van herkenning en had mevrouw door dat het om die Chicas uit Spanje ging :) Haar geirriteerde blik veranderde gelukkig meteen en het was een vrolijk weerzien :) Effe een bakkie gedaan en weer door naar....... de oma van Vinkie.........
Hond mee het bejaardenhuis in, de worst van oma ging naar de hond. Gezellig even gekletst en een ererondje met ons dos chicas mobiel, zodat oma deze ook kon aanschouwen. Door naar Jaap en Lies, de oom en tante van Vinkie. Daar heerlijke lasagne op en niet alleen met een volle maag vertrokken, maar ook met een volle tas vol lekkers!!! Zo slecht hebben wij het niet in Nederland :)
's Avonds weer terug naar Tilburg, nog effe bij Peer en Cynthia langs en ons laatste nachtje op de slaapbank doorgebracht. Vrijdags de inschrijving bij de Tilburgse gemeente geregeld, helaas geen welkom met een fles wijn (en dat terwijl Tilburg nu weer twee leuke burgers rijker is), nog wat geshopt, Alvast wat spullen in Den Bosch gedropt,. En dat lijkt niet zo moeilijk, we hadden de sleutel bij ons, maar onderweg vroegen we ons beiden af wat het huisnummer ook alweer was.... Oeps, dat weten we niet, staat in de mail, maar internet op onze mobiel hebben we nog niet.... Dan maar bellen naar familie en hopen dat iemand het weet..... allemaal niet bereikbaar??? Oeps! We waren inmiddels al in de goede straat en dan maar even naamplaatjes kijken en hopen dat de juiste naam erbij staat...... YES, gevonden!!!!!! Nu alleen nog even de auto uitladen en spullen in huis krijgen, lijkt ook niet zo moeilijk en al helemaal niet als je ook nog gebruik kunt maken van een verhuiskarretje.... maar dan moet dat karretje wel meewerken en daar wrong de schoen!!! Suus languit in de galerij met het bestek overal verspreid, leuke manier om kennis te maken met de buurman die net aan kwam lopen....... Buurman stelt zich voor en helpt mee opruimen, Vinkie staat intussen beneden met nieuwe spullen en vraagt zich af waarom het zo lang duurt. Suus bedankt de buurman " Michel was het toch???" Nee, Tony, oeps sorry!!! Maar in ieder geval bedankt voor de hulp!!!
's Avonds heerlijke hachee gegeten van de moeder van Suus en later die avond weer terug naar ons onderkomen in Den Bosch!
Super lekker appartementje, geen idee waar het ergens ligt, in ieder geval op 15 minuten fietsen van het Centraal station en verder kennen we er niets in de buurt, maar het is er rustig, veel groen om ons heen, dus lekker wandelen met de hond en een mooi onderhouden appartement. We hebben inmiddels van allerlei meubels bij elkaar geschraapt en het ziet er nu echt hel gezellig uit! Gistermiddag een gratis salontafel opgehaald en later in Oss een leren bankstel. Daar hoort natuurlijk weer een verhaal bij :) Er lag al post voor ons in de brievenbus, heel verrassend, een grote kaart van Bas en Lenny, super lief!
Een mooie leren bank (2 ½ zitter) in Oss op te halen, oke, doen we effe...... Nu is het nogal een grove bank (wel erg mooi) die uit een klein huisje moest, met een draai in de hal. Misschien kun je je het beeld voor de geest halen van twee meiden die zwoegend aan het proberen zijn een bank naar buiten te sjouwen, die klem zit tussen de muren, nog gedraaid moet worden, auw, hand klem, poten effe eraf draaien, omhoog, omlaag, duwen, ........ Tja het is uiteindelijk gelukt, maar het ontbrak ons toch wel een beetje aan het mannelijk ruimtelijk inzicht :) En dan nog de auto in.......
Oeps, de bank is wel een bietje groot! We hebben op verschillende manieren de bank in onze auto gezet, daar ontbrak het ons ook een beetje aan inzicht (denk ik), deuren open en vast gebonden. Tja nu moet je eigenlijk zo'n gevarendriehoekje ofzo aan de buitenkant hangen??? Dat hebben we niet........ beetje knopen, haken, deurtje vast??? Moet lukken zo! Voorzichtig rijden en snelweg maar vermijden, dus door de polder! Super mooie route, mooie zonsondergang, maar voortdurend de angst dat we op wegmisbruikers komen :) TomTom ingetseld op ons adres, Yes, Den Bosch is bereikt! Maar wat nu??? Komen we midden in het centrum van Den Bosch uit! TomTom opnieuw instellen en nog 9 minuten........ Voor de stoplichten, shit politiewagen...... rijdt ons voorbij, groen licht, wij rijden politie voorbij, zweet, zweet...... GELUKT!!! We waren zoooooo blij toen we voor ons appartementje stopten, Bank uit de auto, oeps.... Missen we nu een kussen??? Oh, nee hier istie! Bank de lift in en hup in de huiskamer! En nu??? Zijn we helemaal blij met onze spulletjes en ons gezellige appartementje! Na het slapen op een airo-bank/bed, hebben we nu twee matrassen weten te scoren en het slaapt heerlijk! Vinkie heeft al lekker gekookt, leuk plantjes gekocht en het voelt al als thuis.
Vandaag weer wat in huis gerommeld en geruimd en nu in Tilburg effe wasje draaien en bezoekjes afleggen. Vies weer, bah. Tot nu toe bevalt het ons prima om in Nederland te vertoeven. We hebben die warme gezelligheid echt gemist! Dat wat we in Spanje letterlijk hadden, hebben we hier figuurlijk en dat voelt toch wel heel fijn!!! Mooi de seizoenen en vooral heerlijk de CV!!!
We hebben thuis televisie geregeld via Peet en Jac, super tof, alleen het internet moeten we nog regelen.... Toch weer even in contact komen met buurman Michel...uuuuhh.... Tony! Leuke vent trouwens!
Dikke knuffel van ons! xxx

• 07 November 2012 - 16:14

Gonnie:

Wat een verhaal haha..... ziet er allemaal leuk uit hoor ...welkom in ons kikkerlandje...
    knuffel gon

• 07 November 2012 - 22:40

Greet:

Hey Suus en Jannet,

Das lang geleden. Ik dacht ik zal jullie site weer eens opzoeken en kijken hoe het met jullie gaat ?
    Tot mijn grote verbazing lees ik dat jullie weg zijn uit het zonnige Spanje en weer terug in Nederland zijn. Goh had ik deze site maar een maand of wat eerder bezocht want dan had je zolang wel in mijn appartementje gemogen. Ik ben er namelijk sinds 2 maandjes niet. Zit vanwege gezondheidsproblemen bij mijn ouders. Was leuk geweest als jullie dan weer even in de Peddelaar terug waren geweest.
    Hoe is het verder met jullie ? En komen jullie weer naast mij wonen ? Zou super gezellig zijn !!!!
    Ik zou het leuk vinden weer eens contact te hebben met jullie.
    Groetjes Greet.

• 10 November 2012 - 22:58

Yvonne En René:

Leuk verhaal weer
    en fijn om te lezen dat jullie het ondanks het mindere weer toch super na jullie zin hebben