De Chicas vanuit..... Orléans!!! - Reisverslag uit Torrevieja, Spanje van Jannet en Suus Vink en van Beurden - WaarBenJij.nu De Chicas vanuit..... Orléans!!! - Reisverslag uit Torrevieja, Spanje van Jannet en Suus Vink en van Beurden - WaarBenJij.nu

De Chicas vanuit..... Orléans!!!

Blijf op de hoogte en volg Jannet en Suus

27 Oktober 2012 | Spanje, Torrevieja

Hola oftewel Bonjour!!!
We zitten op dit moment in La France!!! We zijn afgelopen vrijdag al vertrokken wegens wat slechtere weersvoorspelling in Spanje en we wilden ons Spanje-avontuur niet in de regen afsluiten.
Dus, na een drukke week van etentjes en borreltjes weer terug richting het Noorden.
Afgelopen dinsdag nog even de Belgische schildersclub opgezocht: Mari-Paule, Lieva, Greet, Maria en Conny, super om jullie nog steeds zo enthousiast bezig te zien. We hebben intussen de auto laten bestickeren en 's middags vond de autoruil met Rob plaats.
Afgelopen woensdag is onze verhuiswagen in Tilburg aangekomen. Petra, super bedankt voor de hulp samen met je assistent!!! Heel tof dat alles weer in de garage staat!!! Bedankje van ons komt eraan! En Willem super dat je onze spullen veilig thuis hebt gebracht! Als we weer terug verhuizen weten we je te vinden!!!
's Avonds zijn we met Sara en Noe gaan eten en daar kwamen we ook Patrick van Z-Yachting tegen, hahaha, hoe toevallig!!! Lekker gegeten en goed gezelschap!
Donderdag even op de koffie bij jan en Yvonne en daar kregen we te horen dat er slecht weer voorspeld was??? We hebben spontaan onze reisplannen aangepast, dan morgen vertrekken, want voor een dag regen hoeven we niet te blijven....... Dus dat was even druk, gezien we ook nog met Chico naar de dierenarts moesten voor een laatste check en gezondheidsstempel en 's avonds hadden we afgesproken met Rosa en Rabby bij de Martini's voor nog een avondje karaoke. Nog even wat uitprinten, auto dichtsmeren bij wat naadjes tegen het water, laatste dingen inpakken, nog even wasje draaien, poetsen, Vinkie naar de kapper, auto laden, etc, etc.... en dus 's avonds op de fiets naar de karaoke!!!
Wat een verrassing! Ronald en Maria waren er ook met een vriend, Rosa en Rabby, Ann en Azmat, Peter en Judy, Maz, Kevin en Kirsten en natuurlijk Paul die de karaoke deed. Later op de avond kwamen ook Gary en Maria met Luc en een vriendje. Het was een super leuke avond!!!
Vrijdagochtend was Suus al vroeg wakker (d.w.z. om 7 uur, maar pas rond 7.45 uur uit bed), dus we hebben het nu eindelijk een keer licht zien worden :) En dat is dus rond 8 uur!!! De afgelopen maanden/jaren zijn we dus niet voor dit tijdstip wakker geworden, hoe heerlijk is dat!!! Bah en dat typen we nu vanaf een hotelkamer waar we beiden super koude tenen hebben die niet meer warm willen worden. Goed, we zijn gister tegen 11.30 uur op het gemakje weggereden. Fred kwam ons nog uitnodigen voor een speciaal ontbijt met verse sap en een eitje, maar nee bedankt Fred, we hebben vertrekstress. Wel bedankt voor de uitnodiging en het lekkere stokbrood!!! De buurtjes hebben ons uitgezwaaid en daar gingen we dan!!! Op weg naar........ Narbonne waar we onze 1e nachtstop hadden in een Ibishotel. Dit was een beetje later dan verwacht, we waren op zoek naar een budgethotel, maar die was volgens ons in rook opgegaan en dan zul je altijd zien dat je daarna geen hotel meer tegenkomt...... pfffff...... Flinke regenbuien onderweg, maar uiteindelijk toch gelukt een hotel te vinden!!! De hond was door het dolle heen, maar heeft goed geslapen, de vrouwtjes daarentegen hadden het veeeeeeeel te warm onder dat donzen dekbed!!!!!!!!
En dan vandaag....... KOUD!!! Niet normaal!!! We hebben al sneeuw onderweg gehad en toen we uitstapten... BBBBRRRRR..... Wij vinden het echt gewoon niet leuk en ook Chico zit alleen maar te bibberen!!! Vinkie heeft weer meteen van die witte, ijskoude handen en Suus moppert wanneer ze haar met die koude handen aanraakt. Dat wordt gezellig in Nederland :)
We hebben al 1400 km afgelegd, vinden het echt een pokke-eind, maar morgen zal een eitje zijn!!! We verwachten morgenmiddag in Tilburg aan te komen! Net lekker spare-ribs gegeten en vanavond een beetje op tijd slapen. Chico vindt het allemaal erg spannend, maar is in de auto en in het hotel erg braaf. Hij leert nu wel in 1x uit te plassen, want voor rustig rondsnuffelen en vele plasjes is het veel te koud en te nat :). Lieve mensen, vanuit La France een dikke knuffel!!! Morgen, weer of geen weer, zullen we zowieso in feeststemming de dag beginnen en dit omdat Vinkie dan de leeftijd van 36 jaar bereikt heeft!!! Hihaaaaa!!!!
Bonsoir xxx

• 27 Oktober 2012 - 23:18

Dat zal straks wel wennen zijn, terug in NL... Wij hadden ook de nodige aanpassingsproblemen en wij hebben maar een halfjaartje in Spanje gewoond! Gelukkig gaan we in mei eindelijk weer 3 weken terug. Mochten jullie je vervelen, dan zijn jullie van harte welkom bij ons in Breda hoor! Succes iig met de rest van jullie reis, en met de kou in NL :-)
    Groetjes,
    Niels & Margit

• 28 Oktober 2012 - 00:31

HildeVrande:

Hey meiden, welkom Back in town !!!
    Goede reis terug, en idd. haal die winterjas maar uit de mottenballen...
    Maar wel lekker weer hollandse bodem onder de voeten.
    Enne Jannet....... Van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!
    dikke knuffel Xx

• 28 Oktober 2012 - 01:09

Mama Wies.:

Bonjour mes dames,

Je veux felicitee Jannet avec le jour de fête.
    Aujourd'huit Jannet aura36 ans!
    Felicitations et un jour tres jolie avec plein de presents!
    Bienvenue demain a Tilburg,
    Je m

• 28 Oktober 2012 - 06:36

Natasja & Esther :

Lieve Jannet!!!!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! We hopen dat je snel een keer samen met suus boerenkool komt eten!!!! Groeten uit Parijs

• 28 Oktober 2012 - 09:00

Lucelle:

Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de Gloria, in de gloriaaaa, in de gloriaaaaaa. Hieper de piep hoera! Jannet, Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ondanks dat het een reis dag is, toch een fijne dag gewenst. En vanmiddag kun je het vieren met familie en vrienden.
    Liefs Lucelle

• 28 Oktober 2012 - 09:01

Gonnie:

veel reis plezier het laatste stukje....
    en Jannet van harte gefeliciteerd hoor geniet van deze mooie verjaardag.
    dikke kus
    Gon

• 28 Oktober 2012 - 11:40

Wiesmama:

Hieperdepiep Hoera. eindelijk weer in Nederland.
    Jannet van harte gefeliciteerd met je verjaardag en dat zullen we vanmiddag zeker vieren met een flinke Jack Daniels. De kwark-taart zit in de koelkast en de Tomatensoep is klaar!!!!
    En dan weet je niet wat ons Petra allemaal gebakken en gekookt heeft??????
    Dat wordt smullen met zijn allen!!!!
    Tot strakjes.

• 28 Oktober 2012 - 12:56

Richard:

Uhm terugverhuizen??? Dat denk ik niet, blijven jullie nu eerst maar eens even lekker een tijdje in het Nederlandse!!!! Sis super gefeliciteerd en wat een heerlijk begin van een nieuw jaar zo zonder toko en met nieuwe spannende mogelijkheden!!!! Tot dinsdag schatjes hele dikke zoen, ook van Tom!

• 28 Oktober 2012 - 12:56

Richard:

• 28 Oktober 2012 - 15:26

Nadia:

Hoera, hoera! Proficiat Vinkie met je verjaardag en een hele fijne dag toegewenst met de familie! Geniet van de verwenmomenten die je krijgt van je Muts (Suus ). Fijn dat jullie terug zijn in ons koud kikkerlandje en winterjassen aan en de kachel lekker aan. xxxxxxxxxxxxxxxxNaadje

• 28 Oktober 2012 - 15:43

Ria Snels:

Jannet en Suus Welkom in ons koude kikker land de vlag hangt al weken uit.
    Felicitaties wil ik jullie schenken en een mooie dag om aan terug te denken.
    Veel plezier met jullie Fam.en vrienden en succes met het vinden van jullie nieuwe avontuur.

Groetjes en tot Snels.xxx

• 29 Oktober 2012 - 21:57

Christel:

Hoi meiden, Netje dikke kus namens het hele sloggi-team. Laat even weten wanneer je afdaalt naar Antwerpen. Als het te ver is zijn jullie van harte welkom bij ons thuis. Ietsie dichter. Hopelijk tot snel (als je alle andere verplichtingen achter de rug hebt).

• 22 November 2012 - 18:09

Ans Dams:

Hallo,

Ik heb jullie verhaal grotendeels gelezen.
    En nu heb ik een vraag.
    Wij gaan over 2 weken, voor bijna 3 maanden naar La Mata., om te overwinteren.
    We hebben een Yorkshire Terriertje van 10 jaar, die gaat natuurlijk mee.
    Ik lees, dat jullie ook geregeld naar de dierenarts zijn geweest.

Hebben jullie voor mij misschien de naam en het telefoonnummer van die arts?
    En kunnen we daar met Engelsd terecht, want we spreken geen woord Spaans.

Alvast hartelijk bedankt.
    Ans Dams.